×

מפסיקים להלחם ומתחילים לחיות באמת

לקבלת מיד נוסף השאירו פרטים

עודף משקל: מפסיקים להילחם עם דיאטות לא יעילות ומתחילים להנות ולאמץ דרך חיים

אלה מבינינו שסובלים מעודף משקל מדווחים על תסכול עצום, בעיקר מהפתרונות הלא יעילים. והם צודקים. שמירה על אורח חיים בריא לא אמורה לכאורה להיות משימה כה קשה. אז למה כולנו נכשלים בה? כי במקום להסתכל על איך הגוף שלנו מגיב לאוכל שנכנס אליו, אנחנו מסתכלים רק על סוג האוכל שנכנס אליו – אלו מקצת מהדברים שעלו במחקר שערך מכון ויצמן ועל פיו מבוססת אפליקציית DayTwo. מסקרן אתכם? בדקנו עבורכם מה הסיפור
(שנה גודל)
נשים מבוגרות אוכלות
היעד שלכם – להיות בגרסה הכי בריאה שלכם ולא רק לרדת במשקל

אתם סובלים מעודף משקל ומסתובבים בעולם בתחושת תסכול. בלי להיכנס לנבכי נפשכם, אנחנו יכולים לשער שהתסכול נובע מתוך ייאוש מכל מיני דיאטות שלא באמת עוזרות.

לפני כ-7 שנים נפל דבר. תגלית שנחשפה במחקר של מכון ויצמן יצרה מהפכה בתחום כאשר הוכח כי קבוצת אנשים שצורכת אוכל זהה תגיב באופן שונה לאותם מאכלים. משמע, גם אם נאכל את אותו המזון, תגובת הסוכר שלנו בגוף תהיה לגמרי אינדיבידואלית. 

חברת הטכנולוגיה הישראלית DayTwo לקחה את מסקנות המחקר צעד ענק קדימה ופיתחה אפליקציה שמציגה המלצות תזונה מותאמת אישית המבוססת על בדיקת הרכב חיידקי המעי האישי של אותו אדם, ומאפשרת באמצעותה לשמור על איזון רמות הסוכר בדם. מה קרה מאז? עשרות אלפי משתמשים שינו בעזרתה את אורך חייהם, התחילו לאכול אוכל אמיתי ולאזן את הסוכר מבלי לוותר על ההנאות של החיים. כמו כן, מסתבר שלהפתעתם הם גם הורידו במשקל קילוגרמים רבים, מבלי שהתכוונו לכך.

רגע, אבל זה הפתרון היחידי לעודף משקל?

אבל כדי להבין את הדיאטה של DayTwo כדאי להתעכב רגע על השונות מהדיאטות האחרות.

מי מאיתנו שניסה דיאטות שונות יודע עליהן שני דברים שמטילים בספק את שאלת האפקטיביות שלהן. ראשית, רובן כוללות מערכת חוקים – מותר, אסור, מומלץ, חובה – בלי הרבה מרחב תמרון ועם הרבה נוקשות. אוהבי אוכל אמיתיים שרק מבקשים להוריד כמה ק"ג בודדים כבר יידעו בטח לספר לכם שאחרי דיאטה או שתיים החשק לאוכל טוב נעלם.

הדבר השני שמונע מהדיאטות להצליח הוא מהותי יותר וכנראה שרובכם לא מכירים אותו: הדיאטות המוצעות הן גנריות ולא מותאמות אישית עבורכם. לדוגמא, העובדה שגלידה נתפסת כמאכל מזיק אומרת שהיא עשירה בסוכר ושומן, יותר מאשר שהשומן מזיק לכם. יתרה מזאת, אם נחזור רגע למחקר של מכון ויצמן, דיאטות שכאלה עשויות דווקא לגרום ליותר עליה במשקל ולהביא לפגיעה בבריאות הכללית. כך לדוגמה, שני סועדים שאוכלים בדיוק את אותו הדבר – למשל, מנת בורי מפנקת עם תפוחי אדמה – יגיבו אחרת לחלוטין. בעוד אצל האחד רמות הסוכר יזנקו, אצל האחר הן יישארו באותה רמה. 

כך, שכדי לשמור על רמות סוכר מאוזנות בדם חייבים לרקוח המלצות תזונה אישיות ומדויקות שמבוססות על הרכב החיידקים האישי של אותו אדם, יחד עם פרמטרים אישיים נוספים. איך זה קשור אלינו? פשוט מאוד. אם הסובלים מעודף משקל ימשיכו לאכול לפי המלצות התזונה הגנריות יש סיכוי טוב שהם יחמירו את מצבם ויהיה להם קשה להחזיר את הגלגל אחורה.

משה בחר בתכנית התזונה של DayTwo שתי תמונות של לפני ואחרי
משתמש DayTwo. המדע בהחלט עוזר לשפר את איכות החיים, ואפילו להוריד קילוגרמים על הדרך

אז.. איך נוכל ליישם בשטח את המחקר של מכון ויצמן?

תארו לכם מציאות שבה אתם אוכלים מה שמתחשק לכם וגם מרזים. נשמע לכם כמו עוד מתכון לאכזבה, עוד הבטחה מנותקת מהמציאות? זהו שלא. יש דיאטה אחרת, כזו ששמה את כל הפוקוס שלה עליכם, כגוף אנטומי, ומבקשת להפסיק להתמקד בסוג האוכל. וכאן נכנסת חברת DayTwo שאחראית לפיתוח האפליקציה, שעושה את הדיאטה כל כך פשוטה ויעילה לאלפי אנשים. למה פשוטה ויעילה? ראשית, כי חדל סדר אסור ומותר. כל סוגי המאכלים שבעולם מותרים לכם; ושנית, כי היא מבוססת מחקרים מדעיים מדע ותוצאות שפורסמו בכתבי עת רפואיים בינלאומיים.

משתמשי DayTwo יידעו לספר לכם שאמנם הם התחילו עם האפליקציה במטרה לצאת ממעגל ההשמנה, אבל בסופו של דבר הם למדו דרך חיים שתלווה אותם תמיד, כזו שבלי גיים צ'יינג'ר רציני לא הייתה מוציאה אותם ממלחמה נצחית שהמנצח בה ידוע מראש. אחת מאותן מטופלות היא איילת דרור-בקלו, שהגיעה ממשפחה עם היסטוריה של השמנה. "אמנם בילדות הייתי רזה וספורטיבית, אבל זה השתנה אחרי הצבא. מאז הייתי בעליה מתונה ומתמדת", היא מספרת. השיא היה כשהגיעה למשקל 100 קילו. "אני בגובה 1.63 ומאה קילו זה לא סביר בכלל. שמעתי בעבר בחדשות על ההצלחה של המחקר, והחלטתי לנסות כי אני לא טובה בדיאטות. ואני שמחה שעשיתי את זה". בסופו של דבר, כעבור כמה חודשים היא הצליחה לרזות 14 קילוגרם – והיד עוד נטויה.

היעד שלכם – להיות בגרסה הכי בריאה שלכם ולא רק לרדת במשקל

לדבריה, מאז שהתחילה את השימוש באפליקציית DayTwo ההמוגלובין המסוכרר שלה, שהיה בתוך טווח הסוכרת, ירד. "אין שום דבר שאסור לי לאכול ואני רק ממשיכה לרדת ואפילו חזרתי לחולצות שהיו עלי קטנות. זה פשוט כיף". דרור-בקלו, כמו שאר המטופלים, הבינה דבר אחד פשוט: היעד שלי הוא להיות הגרסה הכי בריאה שלה ולא רק הורדה במשקל.

אז איך זה עובד ומאיפה מתחילים?

כאן מגיע החלק הכיפי: לאחר רישום זריז, נציגי DayTwo יקלטו אתכם למערכת ויוציאו אליכם שליח עד הבית שימסור לכם באופן אישי את הערכה הייחודית, ובה מבחנה לאיסוף דגימת צואה. וזהו.

מכאן הכדור עובר לגיזרה המדעית והמוחות של DayTwo מתחילים לעבוד ב'פול גז': דגימת הצואה מגיעה למעבדה שבה חיידקי המעי עוברים מיפוי מקיף ברמה גנטית. את התוצאות שמתקבלות, יחד עם נתונים אישיים נוספים של הנבדק, מזינים אל תוך האלגוריתמים המשוכללים של DayTwo, כשבסופם מגיעה ה"לידה" המיוחלת – המלצות תזונה בהתאמה אישית באפליקציית DayTwo.

אפליקציית daytwo
שיטת הניקוד ש-daytwo פיתחה מדרגת מזונות על פי השפעתם על רמת הסוכר בדם שלכם

הממצאים המדעיים והמלצות התזונה הספציפיות יוצגו באפליקציית תזונה מדויקת ואינדיבידואלית, בה מוצג באופן ויזואלי וברור מהן המלצות התזונה עבור אותו אדם. את ההסבר על ההמלצות תקבלו בשיחה עם תזונאית קלינית מטעם DayTwo.

ההמלצות הן מדוייקות, מקיפות, וכוללות חיבור ישיר למאגר ענק הכולל עשרות אלפי פריטי מזון – מארוחות מורכבות ועד לנישנושים, והכי חשוב – ההמלצות כל הזמן מתעדכנות ומשתנות בהתאם לשינויי המשקל וההתקדמות של המשתמש. שיטת הניקוד ש-daytwo פיתחה מדרגת מזונות על פי השפעתם על רמת הסוכר בדם שלכם, והיא וכוללת צירופים שונים של מזון. ההמלצות מבוססות על המיקורביום שלכם, נתוניכם הרפואיים, סגנון החיים שלכם ושאלון הבריאות שמילאתם. השימוש באפליקציה הוא קל ופשוט, ודרכה תוכלו להרכיב את ארוחות הבוקר, הצהריים והערב שלכם על פי המלצות DayTwo, ותהנו ממזון טעים, משביע ומגוון, שישמור לכם על הגזרה – ובעיקר על הבריאות. 

לסיכום: תוכנית תזונה מותאמת אישית היא הוכחה שהמדע בהחלט עובד ועוזר לשפר את הבריאות ואיכות החיים (ואפילו להוריד קילוגרמים על הדרך מבלי להתכוון). במחיר של 1350 ש״ח, תוכלו ליהנות מ- DayTwo ולהצטרף לעשרות אלפי משתמשים ישראלים שלכל אחד מהם סיפור ההצלחה האישי שלו. כל מה שאתם צריכים זה לבחור את קופת החולים שלכם בתיבה הכחולה למטה ופשוט לתת למדע לעזור לכם. בהצלחה!

רוצים לשמוע עוד על הדיאטה מבוססת מדע של מכון ויצמן?

בחרו את קופת החולים שלכם והשאירו פרטיכם

השאירו שם וטלפון ונחזור אליכם תוך זמן קצר לקביעת אבחון וסריקה ממוחשבת ללא עלות!

השאירו שם וטלפון ונחזור אליכם תוך זמן קצר לקביעת אבחון וסריקה ממוחשבת ללא עלות!

דילוג לתוכן