בכל שנה, שוק עורכי הדין קולט לתוכו עוד 3,000 עורכי דין חדשים המצטרפים ליותר מ-60,000 אלף עורכי דין הרשומים בישראל. התחרות על כל תיק הולכת וגוברת והצורך ביצירת בידול בין המשרדים השונים הופכת לגורלית להישרדות המשרד. עורכי דין מבינים שלנוכחות והנראות שלהם באינטרנט יש משמעות ענקית בהגדלת קהל הלקוחות שלהם. אז איך עושים את זה נכון וכמה זה עולה?
על פי כתבה שהתפרסמה לאחרונה בוואלה פיננסים, מדי שנה מתווספים למצבת עורכי הדין העצמאיים מאות משרדים נוספים. כתוצאה מהגברת התחרות ושחיקת שכר הטרחה המוצע בשוק, מתפתחת מגמה הפוכה של חזרת עורכי דין עצמאיים לשוק השכירים. "אין להם ברירה", טוען בכתבה רו"ח יורם שיפר ממשרד רואי החשבון זיו, שיפר ושות', "התחרות מכריעה אותם והם נאלצים לשוב להיות שכירים… עשרות רבות זנחו את החלום לעצמאות וחזרו להיות שכירים במרוצת השנה החולפת".
לדברי שיפר, הסיבה להתגברות המגמה נובעת מהעובדה שעורכי הדין העצמאיים מבינים שמשרד עו"ד הוא עסק לכל דבר והצורך בגיבוש אסטרטגיית שיווק מסודרת, תכנית עסקית ומערך תפעולי הוא לא פחות חשוב מהעבודה המשפטית עצמה. עורך דין שלא מגבש תכנית עסקית שיווקית צופה פני עתיד, ייתקל במכשולים כבר בתחילת דרכו.
"פקטור קריטי בתוך המציאות התחרותית הזו, הוא בניית המיתוג של העו"ד ורכישת אמון הלקוחות הפוטנציאליים, ובוודאי כאשר מדובר במשרד חדש", אומרת עו"ד שלי גרויסמן טוב, מנהלת שיווק סגמנט עורכי דין בחברת ZAP GROUP ופלטפורמת הפרסום ZAP משפטי. "אין ספק שהמלצה על עו"ד 'מפה לאוזן' בשל שביעות רצון גבוהה מהווה סממן ראשוני למקצועיות ואבן דרך בבניית יחסי האמון בין לקוח פוטנציאלי לעו"ד. אולם במציאות של היום זה לא מספיק. לקוח פוטנציאלי שיחפש בגוגל עורך דין שהומלץ לו על ידי חבר/משפחה, ויגלה כמות אזכורים נמוכה, יכול להשליך על מקצועיותו וטיבו של עורך הדין. מאידך, חיפוש של עורך דין שיניב אזכורים רבים כגון, כתבות משפטיות, קישורים לפורומים מקצועיים בניהולו, הופעה באתרים משפטיים מובילים וכדומה, יעלה את רמת האמינות של עורך הדין בפני הגולש וכן ישכנע אותו שמדובר במקצוען שכדאי לסמוך עליו בהליך ארוך ורגיש כמו זה שחיפש", היא מוסיפה.
טיפים להגברת הנוכחות ברשת
לפי גרויסמן טוב, ניתן להשיג TRUST אצל לקוח פוטנציאלי בכמה פעולות פרסומיות פשוטות אך כל כך חשובות. עו"ד, לדבריה, לא יכול להרשות לעצמו שלא לבנות תדמית מכובדת ברשת. אז מה ניתן לעשות? לגרויסמן-טוב כמה טיפים יעילים.
הטיפ הראשון שלה נוגע לפתיחת פרופיל עסקי-משפטי באתרים מובילים ופלטפורמות שונות. "חשוב לספק לגולש את מלוא הפרטים של המשרד, כולל אמצעי התקשורת בהם ניתן להשיג את העו"ד, חוות דעת אמיתיות ותמונות מהעשייה היומיומית, כדוגמת פרופיל משפט ב-GOOGLE ובאתרי ZAP GROUP אשר כוללות מיליוני כניסות בחודש", היא אומרת.
בזאפ מספקים לגולש את מלוא הפרטים של המשרד, כולל פרופיל משפט בגוגל
הטיפ השני של גרויסמן-טוב הוא פרסום של תוכן משפטי רלוונטי עם ערך אמיתי הנוגע בבעיות היומיום של הלקוחות. "חשוב שהתוכן ייכתב על ידי כתב משפטי מן המניין בליווי צמוד של העו"ד כמובן. כתבת תוכן הכתובה בשפה מובנת הנוגעת בבעיה משפטית נפוצה יכולה להניב אלפי חשיפות לתוכן ולבסס את האחיזה המשפטית אצל הלקוח הפוטנציאלי. לא פחות חשוב היא פרסום והפצת התוכן בפלטפורמות הנכונות כדוגמת מדורי משפט רלוונטיים (וואלה משפט וכו'), חיזוק באמצעות קמפיין אאוטבריין/טאבולה החושף את התוכן לגולשים מתעניינים, שליחת ניוזלטרים משפטיים לקהל לקוחות פוטנציאלי ועוד".
טיפ שלישי הוא יצירת הפקות וידאו משפטיות בו הלקוח הפוטנציאלי נחשף לעו"ד באופן מוחשי יותר המגביר את הרושם הךמקצועי על הלקוח. "סרטונים משפטיים המתוחזקים בערוץ וידאו משפטי (כדוגמת יוטיוב ZAP משפטי) נסרקים במקומות גבוהים בגוגל בעת חיפוש שם העו"ד ומגבירים את הסיכוי לפניה".
הטיפ האחרון של גרויסמן טוב הוא ניהול נכון ואיכותי של עמודי סושיאל. "עמוד פייסבוק עם תכנים משפטיים מקצועיים ועשירים יביא לאינטראקציה עם גולשים וייצור תגובות מזדהות ובכך רמת ה-TRUST תגבר".
גרויסמן טוב מסכמת: "אלו הם רק מקצת הפעולות הפרסומית שיכולות לסייע באסטרטגיה השיווקית של משרד עו"ד, וכמובן שישנם משתנים חשובים נוספים במשוואה המדויקת שנקראת 'פרסום לעורכי דין'. סוכנות ZAP משפטי, שהוקמה לפני עשרות שנים, פועלת יום-יום בכדי לענות על הצרכים הפרסומיים של עורכי דין. יועצי הפרסום, הכתבים המשפטיים, מחלקת התוכן המשפטי, צוות ההפקה, הקריאייטיב והדיגיטל עובדים בשביל מאות משרדי עורכי דין, אשר לכל אחד נתפרת 'החבילה הפרסומית' המדויקת עבור כל משרד ומשרד".
לסיכום – אם חשובה לכם הנראות של המשרד שלכם ואתם רוצים שיתאימו עבורכם אישית את חליפת השיווק המשפטית המדויקת, השאירו פרטים ואנו ניצור איתכם קשר בהקדם.